Ugotoviti želimo vpletenost politike v domnevno pranje denarja in financiranje terorizma preko NLB v letih 2008 - 2011

11 julija 2017
Vpletenost politike v domnevno pranje denarja in financiranje terorizma preko NLB v letih 2008 – 2011 lahko ugotavlja samo institucija DZ

Indici in informacije, ki so se v zvezi z domnevnim pranjem denarja in financiranjem terorizma v Novi Ljubljanski banki (NLB) pojavili v zadnjem času od politike zahtevajo odgovoren in takojšen odziv. Ker v okviru obstoječih preiskovalnih komisij te preiskave ni mogoče izpeljati hitro in objektivno, smo v poslanski skupini SMC predlagali ustanovitev nove preiskovalne komisije, ki jo je danes odredil Državni zbor. Zahtevo za ustanovitev parlamentarne preiskave, ki bo preiskovala dejstva in okoliščine v zvezi z domnevnim pretakanjem denarja v NLB, smo v parlamentarno proceduro vložili 15. junija 2017. S preiskovalno komisijo želimo ugotoviti politično odgovornost oziroma vpletenost politike v domnevno pranje denarja in financiranje terorizma preko NLB med leti 2008 in 2011. Pričakujem, da bomo s pomočjo danes ustanovljene  komisije pridobili odgovore na nepojasnjena vprašanja glede domnevnih zlorab v NLB v omenjenem obdobju.

Poslanci SMC se seveda zavedamo, da bi omenjeno lahko preiskovala tudi Preiskovalna komisija o ugotavljanju zlorab v slovenskem bančnem sistemu ter ugotavljanju vzrokov in odgovornosti za že drugo sanacijo bančnega sistema, vendar zgolj če bi Državnem zboru predlagala razširitev obsega preiskave (tako namreč zahteva prvi odstavek 9. člena Poslovnika o parlamentarni preiskavi). Ker omenjena komisija tega – iz nam neznanih razlogov – ni storila, smo ustanovitev nove komisije predlagali poslanci SMC. Ob tem želim poudariti, da se tako največja opozicijska stranka SDS, kot tudi celotna preiskovalna komisija za bančno luknjo, zavedata, da le ta ne more preiskovati predmeta preiskave, kot ga predlagamo. SDS je že v protestu glede ureditve nove preiskave, ki ga je naslovila na predsednika Državnega zbora priznala, da obstoječa komisija ni v celoti pristojna za preiskavo predmeta nove preiskave. Še bolj pa je to razvidno iz delovanja obstoječe preiskovalne komisije, saj se v svojih preiskovalnih dejanjih sklicuje zgolj na vprašanje nadzora Banke Slovenije, na zakonitostjo poslovanja bank in navaja njeno vlogo glede odreditve prenehanja poslovanja NLB z banko iz Islamske republike Iran. Kar pomeni, da bi lahko obstoječa preiskovalna komisija ugotavljala zgolj morebitno odgovornost nadzornika slovenskega bančnega sistema Banke Slovenije. Kaj pa je potem vloga in odgovornost vseh ostalih? Odgovore na vse našteto bo lahko poiskala zgolj nova in ločena parlamentarna preiskava. Kljub temu, da sta po našem mnenju tako obstoječa preiskovalna komisija kot tudi Komisija za nadzor obveščevalnih in varnostnih služb pri obravnavi tega predmeta preiskave presegli svoja pooblastila, želim opozoriti, da aktualna odrejena preiskava oziroma nova preiskovalna komisija gradiv in opravljenih zaslišanj oziroma pogovorov ne bo zavrgla, temveč ji bodo v veliko pomoč pri njenem nadaljnjem delu. Državljankam in državljanom bomo podali odgovore kdo je odgovoren in ali je kdor koli, ki zaseda javno politično funkcijo, vplival ali imel korist od teh dejanj. V poslanski skupini SMC nas veseli tudi dejstvo, da je tožilstvo jasno napovedalo pričetek oziroma nadaljevanje postopka preiskave.